SALAM PERKENALAN

Selamat Datang Ke Blog Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 5 MAJLIS PERBANDARAN SUBANG JAYA.

Kami mengalu-alukan kepada semua penduduk dibawah Pentadbiran JKP Zon 5 MPSJ untuk membuat aduan serta memberi pandangan kepada JKP Zon 5 MPSJ agar segala permasalahan yang dihadapi oleh penduduk dapat diselesaikan dengan sebaik mungkin.


Selain itu juga kami sedia menerima apa-apa jua article yang berkaitan dengan PBT untuk disiarkan didalam blog ini.

Tuan/Puan boleh emailkan segala permasalahan tersebut di alamat:
jkpzon5@gmail.com

Wednesday, November 19, 2008

BERITA SETEMPAT

Kerja-Kerja Pembaikan Balai Masyarakat Taman Batu Tiga
Nov 19, 08 08:50am

Bagi memberi kemudahan kepada rakyat, Ahli Majlis MPSJ En. Keshminder Singh telah berusaha memohon peruntukan daripada MPSJ melalui Jabatan Infra MPSJ untuk membaiki beberapa kerosakan pada bangunan Balai Masyarakat Taman Batu Tiga.

Hasrat itu telah tercapai dan pihak Kontraktor telah memulakan kerja-kerja pembaikan pada 8/11/2008 yang lalu.

Sekarang ini dalam proses akhir untuk membersih sisa-sisa batu bata dan sampah sarap yang berada disekitar Balai Masyarakat tersebut.





Sebagai makluman, hampir 6 bulan Balai Masyarakat ini terbengkalai tanpa ada-ada apa aktiviti. (mungkin kejutan tsunami Politik yang melanda negara baru-baru ini). Akibat daripada itu kawasan sekelilingnya dipenuhi dengan lalang dan rumput rampai. Terdapat siling yang pecah, bilik air tidak dapat berfungsi dengan sempurna. Kepala paip hilang dan sebagainya.


Selain itu juga terdapat beberapa kebocoran pada bumbung Balai Masyarakat tersebut dan termasuk saluran paip air hujan yang tersumbat.

Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam kerja pembaikan Balai Masyarakat ini.

Note: Gambar – gambar kerja pembaikan akan menyusul nanti.

No comments: