SALAM PERKENALAN

Selamat Datang Ke Blog Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 5 MAJLIS PERBANDARAN SUBANG JAYA.

Kami mengalu-alukan kepada semua penduduk dibawah Pentadbiran JKP Zon 5 MPSJ untuk membuat aduan serta memberi pandangan kepada JKP Zon 5 MPSJ agar segala permasalahan yang dihadapi oleh penduduk dapat diselesaikan dengan sebaik mungkin.


Selain itu juga kami sedia menerima apa-apa jua article yang berkaitan dengan PBT untuk disiarkan didalam blog ini.

Tuan/Puan boleh emailkan segala permasalahan tersebut di alamat:
jkpzon5@gmail.com

Monday, November 24, 2008

BERITA SETEMPAT

MPSJ anjur Jom Konvoi motosikal ke Bukit Fraser
Nov 24, 08

USJ - Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) bakal menganjurkan jelajah motosikal Jom Konvoi MPSJ 2008 yang dijangka bermula di Kompleks Rakan Muda Puchong ke Bukit Fraser.

Program kali kedua ini bagaimanapun terbuka kepada penduduk di bawah pentadbiran MPSJ yang berusia antara 16 hingga 25 tahun dan memiliki motosikal berkuasa 150cc ke bawah.

Yang Dipertua MPSJ, Y.Bhg. Datuk Adnan Md Ikhsan berkata, program berkenaan akan berlangsung selama dua hari bermula 29 November ini dalam usaha memenuhi masa lapang peserta.

Menurutnya, konvoi bermotosikal berkenaan adalah kesinambungan daripada kejayaan penganjuran pada tahun lalu dan destinasi yang dipilih pada tahun ini adalah di Bukit Fraser. “MPSJ mengambil inisiatif menganjurkan program ini untuk menyediakan alternatif aktiviti kepada golongan belia di dalam mengisi masa lapang dan musim cuti hujung minggu mereka.

“Beberapa aktiviti juga telah disusun bagi mendedahkan golongan berkenaan terhadap semangat cintakan serta menghargai alam sekitar,” katanya ketika ditemui dalam satu sidang akhbar di ibu pejabat MPSJ di sini. Adnan berkata, antara program diatur termasuklah program gotong-royong dan ‘enviro hunt’ yang turut mendapat kerjasama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti World Wildlife Federation (WWF) Malaysia dan juga Fraser Hill Environment Sustainable Heritage (Fresh).

“Kita juga akan mendedahkan peserta dengan aspek keusahawanan dan jati diri melalui aktiviti yang telah dirancang untuk mereka. “Untuk menjayakan program khusus untuk golongan belia itu, kita juga mendapat kerjasama daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM), Kementerian Pertahanan, Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS) dan Majlis Daerah Raub (MDR),” katanya.

Sementara itu katanya, penyertaan hanya terhad kepada 100 peserta dan mereka yang menyertainya hanya perlu membayar yuran sebanyak RM10. Manakala lain-lain keperluan termasuk penginapan akan ditaja oleh penaja yang bermurah hati memberikan sumbangan.

Bagi yang berminat, mereka boleh menghubungi urus setia Program Jom Konvoi ini di talian 03-80264469 atau mendapatkan borang penyertaan di Kompleks Rakan Muda Puchong di sini.

No comments: